Na podstawie programu profilaktycznego „Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej”
prowadzona była innowacja „Recepta na przyjaźń”.
Innowacja ta była realizowana w klasach 3. Każdy z uczniów wykonał apteczkę skarbów,
do której mógł schować ważne dla niego przedmioty.
Jednak najważniejszym celem innowacji było rozwijanie umiejętności społecznych
i emocjonalnych, kształtowanie postaw optymizmu, wiary w siebie oraz pozytywnego myślenia.

Zwracano uwagę także na promocję zdrowia i dobrego samopoczucia.
Realizacja programu przyczyniła się do rozwijania w uczniach umiejętności
radzenia sobie ze stresem i trudnościami poprzez budowanie pozytywnych przekonań,
wiary w siebie i rozumienia innych.

Dzięki „Recepcie na przyjaźń” uczniowie: budowali poczucie własnej wartości
i kształtowali umiejętność refleksji nad sobą poprzez rozwój świadomości własnych uczuć,
potrzeb i schematów reagowania na problemy;
rozwijali umiejętność współpracy i budowali dobre relacje z innymi;
uczyli troszczyć się o zdrowie fizyczne, psychiczne i emocjonalne;
kształtowali pozytywne myślenie oraz postawę: optymizmu, wytrwałości,
pracowitości, życzliwości, wdzięczności;
pielęgnowali kreatywność i ciekawość oraz rozwijali zdolności poznawcze;
rozwijali umiejętności koncentracji i relaksacji poprzez uważne oddychanie i słuchanie
oraz ćwiczenie uważnej obecności;
nabywali wiedzę na temat funkcjonowania ludzkiego mózgu w zakresie niezbędnym
do zrozumienia własnych reakcji;
uczyli się uważnego i świadomego podejścia do otaczającej rzeczywistości,
do innych ludzi i samego siebie.

Podsumowując, stan zdrowia psychicznego wpływa na wyniki w nauce, a wyniki w nauce wpływają na stan zdrowia psychicznego.
Dzięki realizacji innowacji pragnę, aby nasi uczniowie potrafili odnajdywać radość w życiu,
dobrze się rozumieli z innymi ludźmi,
potrafili skupiać się na ważnych rzeczach oraz rozwiązywać problemy.